GERZE’Yİ AĞRI ZİRVESİNE TAŞIYACAK

Gerze'li Profesyonel Dağcı Tarihte ilk kez Gerze Bayrağını Ağrı Zirveye taşımak için yolda.

Uzun süredir Ağrı Dağı (5137m.) çıkışlara kapalıydı.  Sinop/Gerze'de aktif dağcılık faaliyetleri yapan tek resmi kulüp olan Yeşil Gerze Dağcılık Doğa Ve Gençlik Spor Kulübü sporcusu ve Türkiye Dağcılık Federasyonu Antrenörü olan  Birol SAZAK,  nihayet bu yıl  izin verilen Ağrı Dağı (5137m.) tırmanışı için  hazırlanıyor. Ülkemizin en yüksek, en görkemli, en geniş kütlesine sahip bir volkanik dağımız sadece komşu ülkelerimizden değil, dünyaca da ilgi ve merak uyandıran bir özelliğe sahip. Sadece zirvesine çıkmayı hedefleyen dağcıların değil, tüm doğaseverlerin eteğinde, yaylasında, kamp alanlarında olmayı sevdiği bir coğrafyadır burası. İshakpaşa Sarayı, Dünya’nın 2. Büyük Meteor Çukuru, Küp Gölü ve daha nice görselliği, kültürü ve insanı ile bölge doğa dağ  sevenlere kucak açıyor.

Ağrı Dağına İstanbul Klos Dağcılık Kulübü organizasyonunda ülkenin birçok yerinden gelecek profesyonel 23 kişilik dağcı arkadaşları ile birlikte 04-10.09.2020 tarihleri arasında yapacakları tırmanış için 05.09.2020 günü Ağrı Doğu Bayezıt’ta buluşacaklar.

Yapacağı bu önemli tırmanış öncesinde Belediye Başkanımız Cevat ŞENSOY’u makamında ziyaret eden SAZAK yaptığı konuşmada; “Türkiye’nin çatısı olarak tanımlanan en yüksek dağımıza Gerze’mizin Dağcılık Kulübümüz ve Sponsorumuz olan Gerze Belediyemiz logosunu tarihte ilk kez dalgalandıracak olmaktan dolayı çok mutlu ve heyecanlıyım. Bu tırmanış için arkadaşlarımızla 05 Eylül Cumartesi günü Doğu Bayezıt ilçesinde buluşuyoruz. Bu organizasyonda her türlü yardımı desteği veren Gerze Belediye Başkanımız Sayın Cevat ŞENSOY  ve  meclis üyesi arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. İnşallah her şey yolunda gider ve tırmanışı sağlıklı başarılı bir şekilde tamamlayarak dönerim.” Dedi.

Tırmanış programı hakkında da konuşan SAZAK; “ 06 EylÜl Pazar günü, kahvaltımızdan sonra aracımızla Çevirme Köyü'ne (2000m.) ilerliyoruz. Buradan sırt çantalarımızla 6 saatlik bir yürüyüş ile 3200 metre kampına varıyoruz. Akşam yemeğimizi yapıp yedikten sonra erkenden yatışa geçiyoruz. 07 Eylül Pazartesi, kuvvetli bir kahvaltının ardından 4200 metre kampına ulaşıyoruz. O gün vaktimiz kalırsa 500 metre Aklimatizasyon Tırmanışı yapıp kampımızda geceliyoruz. 08 Eylül Salı, hava koşulları uygun olursa Zirveyi deneyeceğiz. Eğer hava koşulları çetrefilli ise, opsiyonlu hakkımızı kullanıyoruz, yani dinlenmece. 09 Eylül Çarşamba, zirve için son günümüz. Umarım hava koşulları bu gün için çok daha uygun olur ve zirveye çıkarız. Tebrikler kutlamalar bitirilip süratle inişe geçiyoruz. 4200m' deki kampımızı da toplayarak o gün 3200 m. kampına iniyoruz. Burada geceliyoruz.

10 Eylül Perşembe, Çadırları toplayıp  Çevirme Köyü’ne ilerliyoruz. Bizi bekleyen aracımıza binerek Doğu Bayezıt ilçesine dönüyoruz. Buradan dağcı arkadaşlarla vedalaşıp Gerze’ye dönüşe geçiyorum.” Dedi.

Bu önemli tırmanış öncesi Birol SAZAK’a başarılar dileyen Başkan ŞENSOY, ilçemizde sporu, sporcuyu destekleme adına destek olabilmekten dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirirken, Türkiye’nin zirvesinde Gerze’mizi dalgalandırma gururunu yaşatacağı için Birol SAZAK’a teşekkür etti.

Ziyaret, çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi.